28.08.2018 – Similaun (3606m)

3. DAN – 28.08.2018. UTORAK Maršuta: kamp u Naturnsu – Vernagt Stausee – Similaunhütte – Similaun – Similaunhütte – Vernagt Stausee – kamp u Naturnsu Najviša dostignuta visina: 3.606 mnv Visinska razlika: 1.914 mnv Predjeno kilometara: 17,68 km Ustali smo u 4h, doručkovali i u 6h stigli na parking Vernagt Stausee na 1.692 mnv sa kojeg smo krenuli prema planinarskom domu Similaunhütte na 3.019 mnv. Tamo smo stigli u 10h, popili čaj, pojeli štrudlu sa jabukama, odmorili se i pripremili za uspon. Ostavili smo višak stvari u domu i krenuli preko kamenjara do glečera. Planinari koji su silazili sa vrha upozorili su nas na pukotine ispod snega. Pred početak glečera stavili smo opremu (kacige, dereze, cepine, užad). Na grebenu pred sam vrh usledio je teži deo uspona po kamenu, snegu i ledu. Na vrh smo stigli u 14.30h, napravili pauzu za slikanje i krenuli nazad. Usled visoke temperature došlo je do topljenja snega i leda, stvaranja malih potočića i proklizavanja dereza, pa je samim tim i naš silazak bio teži. Nakon proslave novoosvojenog vrha u domu, spakovali smo se i u 17h krenuli nazad do parkinga. Dan je bio dosta naporan sa 1.914 m visinske razlike. Po povratku u kamp, svi smo ubrzo zaspali i dali sebi oduška da sutra spavamo duže. 4. DAN – 29.08.2018. SREDA Maršuta: kamp u Naturnsu – Bolzano – Subotica Nakon doručka i pakovanja krenuli smo u obilazak gradića Bolzano. Posetili smo arheološki muzej gde se nalazi Ötzi (ledeni čovek) koji je najstarija prirodna mumija u Evropi, stara oko 5.300 godina, a pronađena 1991. godine. Vrh Finailspitze na 3.514 mnv gde se nalazi spomenik i samo mesto gde je Ötzi pronađen ostavili smo za neki naredni put. Povratak kući oko 17h.